?atwy, szybki i prosty spos�b jak zamieni? ka?d? ikon? w formacie png lub jpg na krzywe w Figmie.
Czym s? krzywe i po co si? ich u?ywa?
Krzywe to najwa?niejsze narz?dzie w zestawie narz?dzi grafika. Dzieje si? tak, poniewa? pozwalaj? projektantom tworzy? r�?norodne kszta?ty i linie.
Istnieje wiele r�?nych rodzaj�w krzywych, kt�re mo?na wykorzysta? do tworzenia r�?nych kszta?t�w. Najcz?stsze z nich to:
A) Krzywe liniowe
B) Krzywe promieniowe
C) Krzywe Beziera
D) Krzywe B-splajn
Instalacja wtyczki “Image Tracer” w Figmie:
Wchodzimy do programu Figma – Plugins – Find more pluggins. Wpisujemy Image Tracker.

Zamiana ikony na krzywe:
Pobieramy ikon? – przyk?adowo z serwisu flaticon.com
Wrzucamy wybran? ikonk? do figmy. Klikamy prawy – plugins – Image Tracker

Wyskoczy nam okno dialogowe – klikamy placed traced image.

Nasza ikona jest zamieniona na krzywe.

Dlaczego warto zamienia? ikony na krzywe przy projektowaniu?
Przy tworzeniu grafiki warto zamieni? ikony z formatu png lub jpg na format SVG.
SVG to skalowalny format grafiki wektorowej, co oznacza, ?e mo?na go zmienia? bez utraty jako?ci. Obs?uguje r�wnie? animacj? i interaktywno??.
Istnieje wiele powod�w, dla kt�rych warto przekonwertowa? ikony z formatu png na svg.
G?�wn? zalet? SVG jest to, ?e s? skalowalne. Oznacza to, ?e mo?na zmienia? ich rozmiar bez utraty jako?ci. Dzi?ki temu idealnie nadaj? si? do projektowania stron internetowych i uk?ad�w responsywnych, a ponadto mo?na je edytowa? w dowolnym oprogramowaniu do edycji grafiki wektorowej, takim jak Adobe Illustrator, Figma lub Sketch.